FNV: broos herstel levert onvoldoende banen op

donderdag 14 augustus 2014 / Redactie / geen reacties

Ondanks de lichte groei van de Nederlandse economie in het tweede kwartaal van 2014 verdwijnen er nog steeds tienduizenden banen. Het kabinet moet er alles aan doen om de werkloosheid tegen te gaan.

De FNV dringt daarom aan op uitvoering van het banenplan dat de vakcentrales FNV, CNV en MHP begin juli presenteerden. Ton Heerts, voorzitter FNV: “Dit broze herstel levert geen banen op. Sterker nog, de werkgelegenheid in de bouw, financiële dienstverlening en zeker ook de zorg staan zwaar onder druk.

Meer banen verdwijnen dan nodig
Afgelopen kwartaal verdwenen er 35 duizend banen in de zorg en er staan tienduizenden banen op de tocht. Bovendien leggen de wethouders van nagenoeg alle gemeentes in Nederland een bom onder de werkgelegenheid door meer te bezuinigen op de thuiszorg dan door Den Haag wordt voorgeschreven. Er verdwijnen dus meer banen dan nodig. En vanaf 1 januari kan dat ook gaan gebeuren bij de sociale werkvoorziening. Ik dring er nogmaals bij het kabinet op aan de vernietigende bezuinigingen in de zorgsector terug te draaien.”

______     ___      _  __   _    _   __    __     ___
 /_____//   / _ \\   | |/ // | || | || \ \\ / //   / _ \\