Zomerbrief Ton Heerts: Ik wil u graag bijpraten over de FNV

maandag 21 juli 2014 / Redactie / geen reacties

Beste leden van de FNV,

Ik wil u graag bijpraten over de FNV. Iedere dag strijden wij samen met onze leden actief voor koopkracht en echte banen, voor een eerlijke samenleving en tegen de afbraak van de zorg.

WW
De FNV blijft zich ervoor inzetten dat er een werkloosheidsverzekering blijft op het oude niveau tot 38 maanden. De regering wilde de WW inkorten tot maximaal één jaar. In het sociaal akkoord hebben we toch geregeld dat u weer tot twee jaar WW-recht kunt opbouwen. Met werkgevers hebben we afgesproken dat we in alle cao’s afspraken maken over herstellen van de WW-rechten voor het derde jaar. Dat vergt nog een heleboel werk.

Nul-urencontracten
De nul-urencontracten in de zorg worden afgeschaft. Hoe precies, dat wordt later dit jaar duidelijk. Maar het verbod komt er. Nul-urencontracten op andere plekken zijn straks nog maar beperkt mogelijk.

Werken met een beperking
Eind 2016 moeten er minimaal 11.000 extra banen zijn voor mensen met een beperking. Hiervoor zal minimaal het minimumloon betaald moeten worden. Dat zullen we onder meer via de cao gaan regelen.

Teken de zorgpetitie
Met goede zorg houden we onze samenleving leefbaar. Red de zorg en steun de cliënten en de zorgmedewerkers in hun strijd voor een fatsoenlijke zorg: teken de zorgpetitie .

Nieuwsgierig naar wat de FNV nog meer samen met u en voor u heeft bereikt?
Lees hier de complete brief met het laatste nieuws over WW, ontslagbescherming, aanpak onzeker werk en werken met een beperking.

Met vriendelijke groeten,

Ton Heerts