MELDPUNT zwangerschapsuitkering zelfstandigen

maandag 30 juni 2014 / Redactie / geen reacties

FNV Vrouw zet zich in voor een meldpunt bij de FNV voor zelfstandigen die tussen 2004 en 2008 hun zwangerschapsuitkering misliepen en neemt alvast het voortouw.

Alle 17.000 zelfstandig werkende vrouwen die tussen 2004 en 2008 zonder zwangerschapsuitkering moeder werden moeten gecompenseerd worden door de Staat der Nederlanden. Dit heeft het CEDAW-Comite dat toeziet op de naleving van het VN-Vrouwenverdrag eerder dit jaar uitgesproken in een klachtprocedure.

Meld je nu!
Die was aangespannen door zes FNV-leden die een kind kregen nadat de eerste zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen is afgeschaft. Op dit moment is de FNV bezig met het maken van een concrete regeling over de door het comité bevolen compensatie.

Als jij tot de groep zelfstandigen zonder zwangerschapsuitkering hoort, meld je dan alvast via post@fnvvrouw.nl met je naam, adres, e-mailadres en geboortedatum. Dan houden we je op de hoogte.

En: zoek zelf vast uit hoe hoog je belastbaar inkomen destijds was (bij de belastingdienst, als je zelf je administratie over dat jaar al vernietigd hebt). Dat kon je voor het vervolg wel eens nodig hebben.

______     _____    ______   _____      ______
    ___    /_   _//   / ___//  /_   _// |  __ \\   /_   _//