/ Kiem Nieuws

RSS

That's The Way #1: Succesvol ondernemen in de creatieve industrie

donderdag 17 april 2014 / Redactie / geen reacties

Wat maakt een cultureel ondernemer succesvol en wat heb je nodig om aan de top te komen?

Moet je een kantoor in een broedplaats hebben? Of juist goed je ambacht kunnen verkopen? Hoe belangrijk is originaliteit en waarom is het van belang om je markt goed in beeld te hebben? Met jou dealen 1001 andere zzp'ers iedere dag met de vraag hoe je succesvol kan ondernemen in de creatieve industrie. Tijdens deze bijeenkomst wisselen we succesverhalen uit en maken we elkaar alert op eventuele valkuilen.

Wanneer: woensdag 23 april
Hoe laat: 20.00 uur
Waar: Pakhuis de Zwijger, Amsterdam

We nodigen twee succesvolle ondernemers uit die allebei hun verhaal vertellen en daarnaast gaan de specialisten van FNV KIEM dieper op de cases in.

HIK Ontwerpers
Marije van Bork van HIK Ontwerpers werkt samen met collega's Henk Verhagen en Klaas Schotanus aan creatieve projecten in de publieke ruimte. HIK staat voor Heldere Innovatieve Kunsten. In 2007 gestart in de Utrechtse wijk Overvecht, inmiddels werken zij aan projecten verspreid door heel Nederland. Zo bedachten zij de glijbaan (excuses, de Transferaccelerator) op Station Overvecht (waarmee ze internationale media aandacht kregen), ontwikkelden ze community- en kunstprojecten in verschillende grote steden, verzorgden ze de aankleding van festivals en evenementen, zijn zij het brein achter het Overdreven Festival en zijn zij een van de initiatiefnemers van de Kantorendokter.

31Volts
Marcel Zwiers (mede-oprichter en partner van 31Volts, de eerste Service Design studio in Nederland) ontwerpt diensten. In een dynamische wereld vol complexe vraagstukken zijn veel organisaties op zoek naar manieren om relevant te blijven voor mensen. Design, als werkwoord, lijkt hier een waardevolle rol te kunnen spelen: design zet strategische agenda?s om in concrete acties. Consultancy 3.0?Marcel heeft een achtergrond als product designer. Tegenwoordig zet hij de ontwerp benadering, tools & methodes en proces in ten goede van de relatie tussen (grote-) organisaties en hun klanten, waaronder KLM, Nationale Nederlanden, Uitgeverij Malmberg en het franse Schneider Electric.

Presentatie is in handen van Jörgen Tjon A Fong.

Toegang is gratis. Aanmelden via Pakhuis de Zwijger.

That's The Way is een reeks programma's over zelfredzaamheid in de creatieve sector. Een platform met inspirerende voorbeelden, praktische tips en bruikbaar advies over de zakelijke aspecten van creatieve bedrijfsvoering.

Dit programma is een samenwerking tussen FNV KIEM en Pakhuis de Zwijger.

Print deze pagina

/ Kiem Reacties

 
  ______    _____     ______     ___      ______    _____   
 /_   _//  |  ___||  /_   _//   / _ \\   /_   _//  |  ___|| 
   | ||    | ||__      | ||    / //\ \\    | ||    | ||__   
  _| ||    | ||__     _| ||   |  ___  ||  _| ||    | ||__   
 /__//     |_____||  /__//    |_||  |_|| /__//     |_____|| 
 `--`      `-----`   `--`     `-`   `-`  `--`      `-----`