FNV: Investeer verder in broos herstel economie

donderdag 14 november 2013 / Redactie / geen reacties

De FNV roept kabinet en werkgevers op om verder te investeren nu de economie een lichte groei laat zien. Vandaag maakte het CBS bekend dat Nederland officieel uit de recessie is en afgelopen kwartaal met 0,1 procent groeide.

Lichtpuntje
FNV-voorzitter Ton Heerts: “Dit broze herstel is een lichtpuntje, maar zit natuurlijk nog heel dicht bij de ondergrens, het blijft kwakkelen. De binnenlandse bestedingen blijven nog steeds achter en ook de werkloosheid loopt verder op. Het is nu dus zaak om verder te investeren in mensen en economie. Verdere miljardenbezuinigingen zullen dit minieme vertrouwen weer afbreken. Dus kabinet en werkgevers, investeer.”

Koopkracht en echte banen
Het is volgens de FNV tijd voor een betere koopkracht en echte banen: met genoeg zekerheid, waardering en een stabiel inkomen. Daarom start de FNV op 30 november  met een campagne voor meer koopkracht en echte banen, want bezuinigen is geen werk. De aftrap van de campagne is op 30 november in Utrecht. Meer info op www.koopkrachtenechtebanen.nl/

_    _    _    _     ______    _____    ______    __   __
| || | || | || | ||  /_   _//  |  ___|| |      \\  \ \\/ //