Zzp’ers overhandigen 65.000 handtekeningen aan Buma en Pechtold

dinsdag 01 oktober 2013 / Redactie / geen reacties

De twee initiatiefnemers van de petitie voor behoud van de zelfstandigenaftrek hebben vanmiddag ruim 65.000 handtekeningen aangeboden aan twee fractievoorzitters van de oppositie.

De staatssecretaris die erover gaat, Frans Weekers, zag helaas geen gelegenheid om de petitie in ontvangst te nemen uit handen van ict’er Ronald Mulder en creatief Annedien Hoen.

Fractievoorzitters Buma (CDA) en Pechtold (D66) complimenteerden de zzp’ers  en namen de opdracht mee om de resterende bezuiniging van 300 miljoen op de fiscale regelingen van tafel te krijgen. De bezuiniging op de zelfstandigenaftrek staat in het regeerakkoord voor 2015 en zou jaarlijks 500 miljoen moeten opleveren. De afgelopen tijd is dit bedrag al verlaagd naar 300 miljoen.

Buma en Pechtold zeiden graag in gesprek te willen blijven met de organisaties van zzp’ers, gezien hun belang voor het land.

64528 handtekeningen
Sinds de start op 8 augustus zijn 65.528 handtekeningen opgehaald onder het motto ‘De zelfstandigenaftrek moet blijven!’. De actie wordt gesteund door FNV KIEM, FNV, NVJ, FNV Zelfstandigen, Kunsten ’92, De Zaak.nu, BIM, Zelfstandigen Bouw, Platform BK, VSenV, NBF, PZO, B en O, Federatie Cultuur, NTB, Bouwend Nederland, Fotografen Federatie, BBK, ACT, DDG, NOA en CNV Vakmensen.

Vlnr: Charles Verhoef (ZBO), Sybrand Buma (CDA), Peter van de Bunder (FNV KIEM), Linde Gonggrijp (FNV Zelfstandigen), Esther Raats (PZO), Johan Marrink (ZZP Nederland), Maarten Post (ZZP Nederland) en Alexander Pechtold (D66).

_____      ______    ______   __   __    ______   _    _
|  __ \\   /_   _//  /_____//  \ \\/ //  /_____// | || | ||