Kabinet speelt met vuur

dinsdag 25 juni 2013 / Redactie / geen reacties

De FNV vindt het onverstandig van het kabinet dat zij 6 miljard extra wil bezuinigen.

Ton Heerts, voorzitter FNV: ‘Dit is een slecht plan. Hiermee vernietig je het broze herstel van de economie waar we met het sociaal akkoord naartoe aan het groeien waren. Je moet nu niet extra bezuinigen, maar bouwen aan vertrouwen en investeren in mensen en hun werkgelegenheid.’ In de brief van minister van Financiën Dijsselbloem is aangegeven dat het bezuinigingspakket van maart dit jaar onderdeel zou uitmaken van het totaal van 6 miljard aan structurele bezuinigingen. Heerts: ‘De nullijn voor de overheidssectoren die in het maartpakket zit, is voor ons onacceptabel. Het kabinet speelt hier met vuur.’

Sociaal akkoord
Hoe het totaalpakket aan bezuinigingen er precies uit gaat zien, wordt pas in de loop van augustus duidelijk. Heerts: ‘Ik ga er, overigens samen met de werkgevers, vanuit dat het sociaal akkoord staat. Wat de verdere consequenties zijn van dit pakket aan extra bezuinigingen kunnen we pas overzien als het kabinet met haar concrete plannen komt.’

_____     ______               ___      ____      ______