Ton Heerts wil door als voorzitter FNV

woensdag 24 april 2013 / Redactie / geen reacties

Ton Heerts wil de vakcentrale FNV ook de komende vier jaar blijven leiden. Hij maakte dinsdagavond zijn kandidatuur bekend. Ton Heerts heeft lang gewacht, maar dinsdagavond stelde hij zich op de valreep in het programma Nieuwsuur kandidaat voor het voorzitterschap.

Inmiddels is de vernieuwing van de FNV in volle gang. Vorige week werden de nieuwe statuten voor de FNV goedgekeurd door de bondsvoorzitters. Daarnaast sloot Heerts met werkgevers en kabinet een sociaal akkoord, met daarin onder meer maatregelen om 'doorgeschoten flexwerk' aan te pakken.

Naast Heerts is ook Abvakabo FNV-voorzitter Corrie van Brenk kandidaat om voorzitter te worden. Kandidaten kunnen zich nog tot en met vandaag, woensdag 24 april melden. Na 1 mei kunnen de in totaal 1,2 miljoen leden van alle FNV-bonden hun stem uitbrengen.

• FNV in Beweging

donderdag 16 mei 2013

FNV gaat op in nieuwe herkenbare vakbeweging dichtbij mensen. De FNV zal opgaan in een nieuwe vakvereniging - met verschillende vakorganisaties - die dichtbij mensen staat en herkenbaar is. Diversiteit en pluriformiteit, kenmerkend voor huidige arbeidsverhoudingen, worden de uitgangspunten.  De ambitie is om een vormende kracht te zijn in de verander… Lees verder

_____      ___       _____     ___     __   __     ___