FNV KIEM Award voor buitengewoon actieve leden

donderdag 11 april 2013 / Redactie / geen reacties

De FNV KIEM Award is een vrijwilligerstrofee die op het congres  van 15 juni voor de derde keer wordt uitgereikt aan minimaal één en maximaal drie actieve leden die zich ten gunste van FNV KIEM hebben onderscheiden door hun prestaties.

Ieder lid van de vereniging mag één vrijwilliger nomineren voor de onderscheiding. Hetzelfde geldt voor het afdelingsbestuur, sector- of vakgroepsbesturen, het bondsbestuur en de bondsraad. Jezelf nomineren mag niet. Het is mogelijk dat er meer vrijwilligers in de prijzen vallen. Er worden jaarlijks maximaal drie Awards uitgereikt.

Volgens algemeen secretaris Ingrid Rep is de FNV KIEM Award er omdat “FNV KIEM uit vrijwillige medewerkers en actieve leden bestaat. Het is goed om mensen die bijzonder opvallen in de spotlight te zetten.” Een vijfkoppige jury kiest de uiteindelijke winnaar.

Criteria
In aanmerking komen onder andere mensen die zich hebben ingezet voor vernieuwing van FNV KIEM, vrijwilligers die een bijzonder resultaat hebben bereikt, mensen die een zeer lang dienstverband hebben, en leden die onder bijzondere omstandigheden hebben geopereerd. Dit jaar verheugt het bondsbestuur zich ook op de voordracht van vrouwelijke kandidaten.

Categorieën
Er zijn tien categorieën (zie de voorwaarden). Het bondsbestuur kiest elk jaar een categorie waaruit leden kunnen worden genomineerd. Dit jaar is dat de categorie ‘samenwerking’.

Toelichting categorie
De vrijwilliger heeft een belangrijke bijdrage  geleverd in het zoeken naar samenwerkingsvormen met andere afdelingen, sectoren, FNV-bonden en -geledingen of beroepsorganisaties. Bijvoorbeeld door een koppeling kunsten-grafisch te maken, of met andere organisaties gericht op zelfstandigen.
De KIEM Award wordt uitgereikt op het bondscongres op 15 juni. Via het formulier op de website kun je tot 1 mei een ander lid voordragen.

De winnaar ontvangt een beeld vervaardigd door vakbondslid Erik Buijs.

Voorwaarden FNV KIEM Award
Aanmelden FNV KIEM Award

• Congres 2013

donderdag 20 juni 2013