FNV KIEM organiseert ledenraadplegingen

maandag 15 april 2013 / Redactie / 1 reactie

Voorafgaand aan het FNV KIEM-congres op 15 juni a.s. vinden tussen 15 en 23 april verschillende ledenraadplegingen in het land plaats.

Heb jij een goed voorstel voor de vervolgstappen van FNV KIEM bij het opgaan in FNV in Beweging? Of heb je ideeën over hoe jij de vereniging verder wil moderniseren?

We horen graag jouw mening!

- Maandag 15 april, 20.00 - Cafe “De Adelaar”, Baroniestraat 75, Boxtel

- Maandag 15 april 2013, 20.00 uur - Speeltuingebouw “’t Bruggert “, Pieter de Molijnstraat 20, Enschede

- Woensdag 17 april, 19.30 - Pegasusweg 200, 3067 KX, Rotterdam

- Woensdag 17 april, 19.30 - De Blokhut in Schagen

- Donderdag 18 april, 19.30 - Gebouw FNV Bondgenoten, Gotlantstraat 2a, Deventer

- Vrijdag 19 april, 19.00 - ’t Enknest, Enkweg 24b, Eerbeek

- Dinsdag 23 april, 20.00 - Café Modern, Troelstralaan 106/108, Zutphen

- Dinsdag 23 april, 20.00 - FNV Gebouw, van der Lelystraat 93C, Delft

- Dinsdag 23 april, 19.00 - FNV KIEM hoofdkantoor, Jan Tooropstraat 1, Amsterdam

• Congres 2013

donderdag 20 juni 2013

Op 15 juni heeft in Amersfoort het jaarlijkse statutair congres van FNV KIEM plaatsgevonden. Tijdens deze dag spraken gekozen vertegenwoordigers uit de vereniging zich uit over het te voeren beleid van FNV KIEM. Lees hier het website verslag van het congres over o.m. de uitreiking van de KIEM Award. Congresnota Samen Werken Statuten en reg… Lees verder

• zaterdag 13 april 2013 / Dineke Deelman

Beste mensen,
    Ik wil als FNV lid graag mijn reactie kwijt over het sociaal akkoord.
    Als dat niet hier kan, dan hoor ik graag waar wel.
    Wat mij betreft kan er geen akkoord gesloten worden voordat er een duidelijk plan is om ook de 50 plussers die hun werk al kwijt zíjn geraakt door de crisis weer aan het werk te helpen.
    Naast de problemen door de crisis lopen ze ook aan tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
    Prik alsjeblieft elke keer de mythe door dat ouderen niet goed mee zouden kunnen komen op de arbeidsmarkt en dat 1 of 2 jaar WW zou betekenen dat je daarna niet meer mee kan komen op de arbeidsmarkt, en school personeelsfunctionarissen hierover, want die hebben geen idee van de realiteit, lijkt.
    Alleen mensen van werk naar werk helpen is niet genoeg, de 50 plussers die al werkloos zijn geworden door de crisis moeten ook van deze regeling gebruik kunnen maken.
    Bovendien moet het mogelijk worden om jezelf om of bij te scholen als je in de bijstand terecht komt, ook als dit overdag is en op HBO of universitair niveau. Zodat je de bijstand weer uit kunt komen. Nu mag dit niet, zelfs niet als je het op eigen kosten doet, je houdt aan de sollicitatieplicht en beschikbaar blijft voor de arbeidsmarkt.
    Ik roep de FNV op zich voor deze punten ook hard te maken en ik vind dat het maatschappelijk belang beter gediend is als hogere en middeninkomens wel op de plaats rust maken om er voor te zorgen dat er geld vrijkomt voor het creëren van banen voor de mensen die door de crisis werkloos zijn geworden, en voor starters op de arbeidsmarkt. Het is niet hun schuld dat ze werkloos zijn geworden, zij hebben de crisis niet veroorzaakt.

Groeten en succes.

_____     ______    _____     _____      _____     ___