Reactie FNV op uitspraak Raad van State over nationalisatie SNS Reaal

dinsdag 26 februari 2013 / Redactie / geen reacties

'We zijn teleurgesteld in de uitspraak van de Raad van State, vooral omdat de Raad geen rekening heeft gehouden met de bijzondere positie van de FNV.

We wachten nu het voorstel van de minister tot schadeloosstelling af. Daarna zullen we ons beraden op eventuele stappen richting de Ondernemingskamer', aldus Leo Hartveld, vicevoorzitter van de FNV In Beweging. De FNV was decennia geleden één van de medeoprichters van een voorloper van het huidige SNS Reaal.

In 1996 is door de FNV besloten haar aandeel in de bank te verkopen. Afgesproken is toen dat het verschuldigde bedrag aan de FNV van iets meer dan 400 miljoen gulden door SNS in 16 delen betaald zou worden. Vanaf die tijd zijn de eerste 14 delen volgens afspraak afgelost. Door de huidige ontwikkelingen en de nationalisatie van de bank door de Nederlandse Staat is er onduidelijkheid over de laatste twee delen. Het gaat hierbij om een bedrag van 20,6 miljoen euro, geld van de leden van de FNV.

_____    _    _      _____     ___      _____      ___
 /  ___|| | || | ||   / ___//   / _ \\   |__  //    / _ \\