Asscher waarschuwt voor loonmatiging

dinsdag 22 januari 2013 / Redactie / geen reacties

Verhoging van de koopkracht kan helpen om de zwakke Nederlandse economie weer op de been te helpen. Dat zegt vicepremier Lodewijk Asscher in een gesprek met het Financieele Dagblad. Voorzitter Ton Heerts van de FNV In Beweging is opgetogen over de uitspraak.

Heerts: ‘Op dit punt zijn wij het natuurlijk eens met de minister. Goed dat minister Asscher nu de goede adviezen van onder meer het IMF en CPB volgt om de economie aan te zwengelen. Wij beschouwen dit als een doorbraak. En natuurlijk zullen we de stellingname van deze minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ook onder de aandacht van de werkgevers brengen, mochten ze het gemist hebben.’

Weg met de nullijn
‘En dan heb ik nog een tip voor minister Asscher: ga eens praten met je collega’s minister Blok en andere collega’s die gaan over de lonen in de collectieve sector. De politieagenten, onderwijzers en alle andere ambtenaren kunnen na drie jaar op nul ook wel een loonstijging gebruiken’, aldus Heerts.

Overigens ontkent Asschers woordvoerster dat hij in het interview met het FD ook gepleit zou hebben voor loonstijgingen . 'Hij heeft alleen maar gezegd dat er aan loonmatiging ook nadelen kleven. Het woord loonstijging heeft hij niet in de mond genomen.'

_____    _    _     ______     ___                ______
 / ____|| | || | ||  /_   _//   / _ \\      ___    /_   _//