26 januari kennis- en netwerkdag voor zzp'ers

zondag 20 januari 2013 / Redactie / 1 reactie

Waar liggen jouw kansen in 2013? Moet je het online zoeken? Haal je het uit je netwerk of onderhandel je het uit? FNV KIEM helpt je graag een handje op weg.

Daarom zijn alle zelfstandig professionals, werkzaam in de creatieve sector, op zaterdag 26 januari van harte welkom op de Kennis- en Netwerkdag van FNV KIEM.

Stoom jouw beroepspraktijk klaar
Tijdens deze dag presenteert FNV KIEM het nieuwe trainings- en adviesaanbod van 2013. Verschillende korte workshops geven een goed beeld van de trainingen die later in het jaar plaatsvinden. De hele dag door is er een informatiemarkt met interessante aanbiedingen en natuurlijk heb je volop gelegenheid om te netwerken met collega zp’ers.

Gratis voor leden van FNV KIEM
De Kennis- en Netwerkdag vindt plaats bij Seats2Meet, Moreelsepark 65 in Utrecht (1 minuut lopen vanaf Utrecht CS) en duurt van 9.30 uur tot 17.00 uur. Voor leden is deze dag gratis. Niet-leden worden meteen lid, betalen voor de eerste 4 maanden slechts 25,- euro en ontvangen het boekje ‘zelfstandig ondernemen zonder personeel’ t.w.v. €17,50 als welkomscadeau.

Lezing hoogleraar creatief ondernemerschap Arjan van den Born
In de ochtend zal hoogleraar creatief ondernemerschap, Arjan van den Born de netwerkdag openen. FNV KIEM heeft een bijzondere leerstoel ingesteld om de groeiende creatieve sector en de toename van het aantal freelancers nader te onderzoeken. Hij is aangesteld om dit onderzoek te leiden en zal deze ochtend zijn motivatie en eerste, prille bevindingen delen.

Workshops
Pensioen
Peter van de Bunder is pensioenadviseur en bestuurder AV en freelance bij FNV KIEM. In de workshop zet hij op een rij wat je mogelijkheden zijn om te sparen voor later.

Werk slimmer, niet harder
Jennefer Boskeljon is Professional Organizer en zp’er. Door timemanagement en organizing hou je tijd over voor bijvoorbeeld het verwerven van nieuwe opdrachten.

Uurtarief berekenen
Inger Minnesma is bestuurder bij FNV KIEM en heeft jarenlang starters en gevestigde zelfstandigen begeleid op weg naar een succesvolle beroepspraktijk. Zij licht toe hoe een tarief is opgebouwd en hoe je je eigen tarief kan bepalen.

• Crowdfunding
Gijsbert Koren van Douw&Koren is één van de grondleggers van crowdfunding in Nederland. Hij legt uit wat crowdfunding je kan bieden als creatieve ondernemer en hoe je het inzet.

• Optellen en aftrekken: Belastingen
Gebruik je alle aftrekposten waar je recht op hebt? Weet je waarom het belangrijk is of je zp'er, resultaatgenieter, freelancer of ondernemer bent? Hoe het zit met de verklaring arbeidsrelatie (VAR)? Heb je recht op zelfstandigenaftrek? Welke kosten van het gebruik van je auto je kunt aftrekken? Met welke btw tarieven heb jij als ondernemer te maken? De belastingdienst verzorgt in 2013 meerdere cursussen voor de FNV KIEM Academie. In een korte workshop krijg je antwoord op deze vragen.

Spreekuren
• Sparringpartner. Angela Bottenberg werkt voor FNV KIEM als bestuurder, coach en loopbaanadviseur. Als “Sparringpartner’ kan ze je in een 10-minutengesprekje adviseren over je toekomst- en bedrijfsperspectief.

• Portfolioadvies. Jors Barské is als portfoliocoach/adviseur voor opleidingen, werkzoekenden en ZZP’ers en als reïntegratiecoach voor de creatieve industrie werkzaam. Zijn devies: Iemand zit op jou te wachten.

Aanmelden
Tot 24 januari kun je je hier aanmelden. Voor de spreekuren is beperkt plaats. Als je van een spreekuur gebruik wilt maken kan je aangeven welke je eerste keus (en/of tweede) keus is. Als je je voor een spreekuur opgeeft kun je slechts aan 1 workshop deelnemen. Voor de workshops schijf je je in op de dag zelf. Je kunt aan maximaal 2 workshops deelnemen.

Was je nog geen lid van FNV KIEM, maar ben je dit zojuist geworden, vermeld dit dan onderaan het aanmeldformulier bij 'Opmerkingen'.

• maandag 21 januari 2013 / Tom

Een netwerkdag in Utrecht tijdens het openingsweekend van het Filmfestival Rotterdam, cultuurbarbarisme!

______    ______              _____    _    _    _    _
 /_   _//  /_   _//     ___    |  ___|| | || | || | || | ||