Pilot ledenparlement FNV van start

dinsdag 28 augustus 2012 / Redactie / geen reacties

De FNV krijgt een tijdelijk ledenparlement. Maandag 27 augustus jl. zijn de voorzitters van de aangesloten bonden akkoord gegaan met een voorstel van Ton Heerts, voorzitter van de nieuwe vakbeweging in oprichting.

In het parlement nemen zo’n 100 leden zitting. Ze worden voorgedragen door de bonden. Het ledenparlement speelt een belangrijke rol bij de hervorming van de FNV omdat de zittende leden de stuurgroep gaan adviseren. De stuurgroep houdt zich bezig met de nieuwe structuur en het bestuurlijke proces binnen de FNV gedurende de overgangsperiode richting mei 2013. In mei 2013 wordt de nieuwe vakbeweging opgericht.

Tijdelijk
Het ledenparlement is tijdelijk operationeel tot de eerste echte verkiezingen in mei 2013. Per die datum zal het parlement bestaan uit rechtstreeks gekozen vakbondsleden uit allerlei sectoren en beroepsgroepen.

• FNV in Beweging

donderdag 16 mei 2013

FNV gaat op in nieuwe herkenbare vakbeweging dichtbij mensen. De FNV zal opgaan in een nieuwe vakvereniging - met verschillende vakorganisaties - die dichtbij mensen staat en herkenbaar is. Diversiteit en pluriformiteit, kenmerkend voor huidige arbeidsverhoudingen, worden de uitgangspunten.  De ambitie is om een vormende kracht te zijn in de verander… Lees verder

_____    _____      ______    _____     ______