Open dag over gevolgen begrotingsakkoord

dinsdag 03 juli 2012 / Redactie / 1 reactie

Op donderdag 5 juli a.s. organiseert een aantal FNV-bonden, waaronder FNV KIEM een open dag voor leden die graag meer willen weten of mee willen praten over de onderwerpen uit het begrotingsakkoord die ons het meest gaan raken.

Waar en wanneer
5 juli van 16.00 tot 20.00 uur
Nieuwmarkt

Forse bezuinigingen
Het begrotingsakkoord maakt onder andere een einde aan de huidige ontslagbescherming, de vrijheid om zelf te bepalen wanneer je AOW ingaat en gaat de reiskostenvergoeding belasten. Daarnaast wordt het eigen risico voor de zorg verhoogd met 60% naar 350 euro en gaat de btw omhoog van 19 naar 21%. Forse bezuinigingen die de pijn niet eerlijk verdelen, maar de rekening grotendeels bij werkend Nederland neerleggen.

FNV KIEM over het begrotingsakkoord

Verschillende thema's
In vier verschillende tenten op de Nieuwmarkt komen op 5 juli de verschillende thema’s aan de orde. In een tent vinden open sessies plaats over de versoepeling van het ontslagrecht. Hier geeft telkens een andere econoom of hoogleraar zijn mening over het ontslagrecht, waarna er een discussie met de zaal plaatsvindt.

In een andere tent kunnen leden uitleg krijgen over wat de gevolgen voor hun inkomen zijn, mochten de plannen met betrekking tot de eigen bijdrage in de zorg en het belastbaar maken van de reiskostenvergoedingen doorgaan. Op een andere plek vindt er uitleg en debat plaats over de gevolgen van de wijzigingen die men wil doorvoeren in het pensioenakkoord.

Kom ook!
Kom op 5 juli ook naar Amsterdam; laat je informeren en geef je mening!

• vrijdag 29 juni 2012 / Geert

Leden en niet leden, kom naar deze bijeenkomst en laat je stem horen, we laten ons niet uitkleden.

______    ______               ___     __   _      ___
 /_____//  /_   _//     ___     / _ \\  | || | ||   / _ \\