FNV KIEM gaat mee in oprichtingsproces nieuwe vakbeweging

zaterdag 16 juni 2012 / Redactie / 1 reactie

Het congres van FNV KIEM heeft in overgrote meerderheid besloten deel te nemen aan het oprichtingsproces van de nieuwe vakbeweging.

Versterking van de vakbeweging
De oprichtingsakte van de nieuwe vakbeweging zal tijdens het oprichtingscongres van de nieuwe vakbeweging, 23 juni aanstaande, ondertekend worden. Waarnemend voorzitter Edwin Bouwers van FNV KIEM hoopt dat dit eenduidig positieve besluit bijdraagt aan een “gebundelde ambitie van de vakbeweging om te vernieuwen en te versterken”.

Unaniem congres
Een praktisch unaniem congres betoonde zich overtuigd van de noodzaak om over de interne verschillen binnen de vakbeweging heen te stappen. Tegelijkertijd werd benadrukt dat de bond ook binnen de nieuwe beweging in staat wil blijven de belangen van alle werkenden binnen de creatieve sector – in vaste of tijdelijke denst of als zelfstandige – optimaal te kunnen blijven behartigen.

Jetta Klijnsma, voorvrouw van de kwartiermakers van de vakbeweging en aanwezig op het congres van FNV KIEM, is zeer tevreden over het besluit. “FNV KIEM, dat is toch de bond van de creatieve voorlopers binnen de vakbeweging.  De vernieuwende geest van deze club hebben we hard nodig in het proces richting een nieuwe vakbeweging. Bovendien kan dit besluit mogelijk helpen om ok andere bonden over de streep te helpen.”

• FNV in Beweging

donderdag 16 mei 2013

FNV gaat op in nieuwe herkenbare vakbeweging dichtbij mensen. De FNV zal opgaan in een nieuwe vakvereniging - met verschillende vakorganisaties - die dichtbij mensen staat en herkenbaar is. Diversiteit en pluriformiteit, kenmerkend voor huidige arbeidsverhoudingen, worden de uitgangspunten.  De ambitie is om een vormende kracht te zijn in de verander… Lees verder

• donderdag 21 juni 2012 / brutes

Tja afwachten wat t zal gaan worden slechter kan niet meer alleen maar beter ,dus positief blijven.

_____       ___     _____       ___     _____     _    _
|  __ \\    / _ \\  |  __ \\    / _ \\  |  __ \\  | || | ||