Voorzitters FNV-bonden praten verder

donderdag 24 mei 2012 / Redactie / geen reacties

Het was geen D-Day bij de FNV, zoals media de afgelopen dagen meldden. De voorzitters van de bonden en de kwartiermakers waren woensdag bijeen om te praten over de nieuwe vakbeweging. Alle voorzitters spraken uit door te willen gaan op de afgesproken lijn.

Jetta Klijnsma leidt het proces naar de nieuwe vakbeweging. Dat betekent dat de bonden tot 1 juni de tijd hebben om aanpassingen en toevoegingen op de contouren van de nieuwe vakbeweging aan te leveren.

Komende tien dagen overleg
Er is afgesproken dat een groepje van zeven voorzitters de komende tien dagen met de kwartiermakers overlegt over de belangrijkste punten van verschil. Dit alles is gericht op een oprichtingscongres op 23 juni.

• FNV in Beweging

donderdag 16 mei 2013

FNV gaat op in nieuwe herkenbare vakbeweging dichtbij mensen. De FNV zal opgaan in een nieuwe vakvereniging - met verschillende vakorganisaties - die dichtbij mensen staat en herkenbaar is. Diversiteit en pluriformiteit, kenmerkend voor huidige arbeidsverhoudingen, worden de uitgangspunten.  De ambitie is om een vormende kracht te zijn in de verander… Lees verder

______     ___                 ___               __   __