FNV-campagne tegen gevolgen bezuinigingen

woensdag 28 september 2011 / Redactie / geen reacties

Onder het motto ‘Laat ze niet vallen’ start de FNV woensdag 28 september een campagne waarin aandacht wordt gevraagd voor gevolgen van de kabinetsplannen.

Het kabinet saneert onder het misleidende motto ‘Werken naar vermogen’ keihard 70.000 banen voor mensen met een arbeidsbeperking. De Wajong wordt uitgekleed en alle uitkeringen dramatisch verlaagd. Voor honderdduizenden mensen dreigt de armoede. Help ons deze onlogische en asociale plannen van de baan te krijgen.

Op de speciale actiewebsite vind je alle informatie over de kabinetsplannen. Zelf actie ondernemen kan ook via de actiesite. Zo kun je op Facebook kun jesteun uitspreken voor de campagne uitspreken. Filmpjes kunnen worden doorgestuurd. Er is een parodie op de kabinetsplannen, en een petitie die naar de Tweede Kamerfracties wordt gestuurd. Op korte termijn kunnen mensen hun eigen verhaal uploaden.

Het publiek wordt van de campagne op de hoogte gesteld via radiospots en advertenties in de landelijke dagbladen en in VNG Magazine (Vereniging Nederlandse Gemeenten).

_____     ______             __   __   _____     _    _
 |__  //   /_   _//   ____     \ \\/ // |  __ \\  | || | ||