FNV KIEM Award 2011 naar Ruud Wouters en Leo Poulissen

maandag 20 juni 2011 / Redactie / geen reacties

De eerste FNV KIEM Award is gewonnen door Ruud Wouters en Leo Poulissen. Beiden hebben zich jarenlang op buitengewoon actieve wijze ingezet voor onze vakbond. Op het jaarcongres in Amersfoort hebben de twee uit handen van juryvoorzitter Peter Beker een beeld van kunstenaar Erik Buijs in ontvangst genomen.

Leo Poulissen
Volgens het juryrapport is Leo Poulissen, penningmeester afdeling Utrecht, een ‘KIEM-kei’ van het gestaalde kader. “Zijn betrokkenheid bij FNV-KIEM is zeer groot. Hij springt in de bres wanneer hij vermoedt, dat iets ook maar even in zijn ogen, niet de goede richting uit gaat.”

De jury noemt Poulissen iemand met een visie die hij “duidelijk en gefundeerd” kan uitleggen, maar ook iemand die goed kan luisteren en zijn ideeën afstemt met andere kaderleden. Zijn correcte manier van benadering, “óók als de emoties hoog oplopen”, wordt geroemd. “Leo Poulissen staat (…) symbool voor het kritische kader” en levert met zijn gevoel voor de historie “een enorme bijdrage aan de ontwikkeling van FNV-KIEM.”

Ruud Wouters
Ruud Wouters, steekt volgens de jury eveneens met kop en schouders boven de rest uit. Het lid van de sectorraad UGO en het Bondsbestuur uit Almere “vertoont een tomeloze inzet voor zijn werk als consulent helpdesk en WAO-begeleider.”

Door het hoofdkantoor in Amsterdam wordt Wouters met grote regelmaat benaderd voor individuele begeleiding van de leden. “Hij pakt kwesties direct op en koppelt de afhandeling zorgvuldig, geheel uitgewerkt op papier (lees computer) terug.”

De jury is vooral onder de indruk van zijn bijzondere inspanning voor de modernisering van de vereniging van de vakbond, die uitmondde in een “indrukwekkend rapport” van de door het bondsbestuur speciaal hiervoor opgerichte Commissie Modernisering. Ook Ruud Wouters staat symbool voor maatschappelijk betrokken kaderleden en “heeft tevens vooral bijzonder oog voor de individuele mens.”

Nominaties
Ook genomineerd waren Henk Sterkman, secretaris afdeling Groot Rotterdam, voorzitter van de sectorraad UGO, Bert Rijbroek, tot 2009 penningmeester afdeling Flevoland, en Jacques Herben, voorzitter afdeling Zuid-Limburg. De FNV KIEM Award wordt voortaan ieder jaar uitgereikt aan minimaal één en maximaal drie actieve leden. De award blijft in bezit van de vrijwilliger(s), het is geen wisseltrofee. De vrijwilligerstrofee is een initiatief van oud-voorzitter Joke Hubert.

Lees hier een profiel van de winnaars

__    __    _____    _____     __   __   ______      ___
\ \\ / //  |  ___|| |  __ \\   \ \\/ // |      \\   / _ \\