Vakbondscafé over bezuinigingen in Amsterdam

maandag 26 september 2011 / Redactie / geen reacties

Leden van FNV KIEM en de andere FNV-bonden zijn van harte uitgenodigd voor een discussieavond over de bezuinigingen. Tijdens een speciaal hiervoor georganiseerd vakbondscafé in Amsterdam wordt gepraat over de Wet werken naar vermogen (WWNV), de nieuwe bezuinigingswet van kabinet Rutte.

De Wet werken naar vermogen moet zo veel mogelijk mensen stimuleren door werk in hun eigen onderhoud voorzien. De wet is nog in voorbereiding.

De WWNV moet vanaf 1 januari 2013 plaats in nemen van drie bestaande wetten: de Wet investeren in jongeren (WIJ), de Wet Sociale werkvoorziening (WSW) en de Werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong).

In Amsterdam worden 1400 van deze zogenoemde ID banen bedreigd. Mensen die jaren geleden een intensief re-integratie traject onder andere vanuit de bijstand naar regulier werk achter de rug hebben, worden met ontslag bedreigd door de gemeente Amsterdam. Veel van deze mensen doen nu zeer nuttig werk in fietsenstallingen en culturele instellingen.

Tijdens het speciaal hiervoor georganiseerde vakbondscafé is het de bedoeling dat leden van de verschillende aangesloten bonden initiatieven proberen te bedenken om de ‘heilloze plannen’ te keren.

Het vakbondscafé is 30 september in Amsterdam in het gebouw van de HTIB aan het 1e Weteringsplantsoen 2c. De debatavond begint om 20 uur en duurt tot 22 uur,

Neem voor meer informatie contact op met:
Rob Marijnissen 06-531.78.715, rbmarijnissen@gmail.com
Jan Bakker 020 – 675.16.64, jaba@janbakkerlanguages.nl