Jongerius: ‘substantiële toezeggingen van Kamp’

donderdag 15 september 2011 / Redactie / geen reacties

Dinsdag heeft de FNV Vakcentrale opnieuw overleg gevoerd over het pensioenakkoord met minister Kamp, samen met vertegenwoordigers van de vakcentrales MHP en CNV en werkgeverskoepel VNO-NCW.

De minister heeft daarbij belangrijke toezeggingen gedaan om zorgpunten van de FNV weg te nemen.

De exacte voorstellen zal hij vandaag in een brief aan de Tweede Kamer sturen. FNV-voorzitter Agnes Jongerius hierover: ‘In eerste oogopslag zijn dit zeer zeker substantiële toezeggingen, waarmee het voor de politieagent en de bouwvakker mogelijk wordt gemaakt om eerder met pensioen te kunnen gaan. Wij wachten de definitieve brief af en zullen die dan goed bestuderen’.

Maandag komt de federatieraad van de FNV opnieuw bijeen om over het pensioenakkoord (met aanvullingen) te stemmen.

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder

____      ______   _    _     _____     ______     ___