FNV Jong presenteert videoclip ‘Pensioenen? WTF!’

woensdag 31 augustus 2011 / Redactie / geen reacties

Of je nou 16 of 61 jaar bent, pensioen is voor iedereen belangrijk. Maar makkelijke kost is het niet. Daarom lanceert FNV Jong op 30 augustus een pensioenclip met als titel: “Pensioenen: WTF!”  Die legt op een eenvoudige manier uit waarom pensioen zo belangrijk is. En waarom een aanpassing hard nodig is.

Jongeren
Veel jongeren hebben het idee dat de pensioendiscussie vooral over ouderen gaat. Dat is niet zo. Het grootste belang ligt juist bij jongeren: zij zijn de werknemers van morgen en moeten nog het langst sparen voor een goed pensioen. FNV Jong volgt de pensioendiscussie daarom op de voet.

FNV Jong voorzitter Dennis Wiersma: "We vragen de vakbonden en de politiek om jongeren meer prioriteit te geven. Dat betekent: zorgen dat de pensioenpotten straks niet leeg zijn. Dat fondsen zich niet onterecht rijk of arm rekenen. Dat wij niet meer dan 1 dag per week voor ons pensioen hoeven te werken. En dat het pensioen meestijgt met de inflatie.

FNV Jong roept de bonden op de rijen te sluiten en te gaan voor een stevig pensioen. Samen met veel jongeren maken zij zich zorgen over de discussie over het pensioen. Jongeren staan in deze economische zware tijden te springen om een vakbond met oog voor de toekomst. Iets anders zou volgens FNV Jong onacceptabel zijn.

Om uit te leggen waarom het pensioenakkoord zo belangrijk is geeft FNV Jong interactieve informatie op www.fnvjong.nl

• AOW en pensioenen

vrijdag 20 november 2015

Nederland heeft een goed pensioenstelsel, maar zoals overal zijn er altijd verbeteringen mogelijk. Zo is er bijvoorbeeld een groep werkenden die nu geen of onvoldoende pensioen opbouwt. De FNV vindt dat iedereen, jong en oud, gewoon een goed pensioen verdient. Lees verder