Deze pagina instellen als jouw persoonlijke FNV KIEM homepage

Dit bericht sluiten

/ Kiem Achtergronden

• Wie is de vakgroep Theater?

De vakgroep Theater bestaat uit leden van FNV KIEM die helpen het beleid te bepalen. Zij stellen zich hier voor. Lees verder

• Belastingspecial voor podiumkunstenaars

FNV KIEM heeft een belastingspecial ontwikkeld speciaal voor podiumkunstenaars.  Leden kunnen deze gratis downloaden. Niet-leden kunnen deze bestellen. - Download de belastingspecial podiumkunstenaars 2014 (eerst inloggen) Je kunt bij FNV KIEM ook terecht v… Lees verder

• Onderzoek 'Spelen voor de kost'

FNV KIEM, Act de Ntb en NORMA hebben in 2010 het onderzoek 'Spelen voor de kost' (Werk en inkomsten van acteurs in Nederland) gedaan.  Doel van het onderzoek was inzicht krijgen in het werk en inkomen van acteurs en het aantonen van de noodzaak van e… Lees verder

• Cao loopbaanfonds theater

Naast de cao Theater is er ook een cao Loopbaanfonds Theater. Deze subsidieregeling draagt bij in de kosten van opleidingen en andere trajecten voor loopbaanondersteuning. Werkgevers en werknemers kunnen een beroep doen op een bijdrage uit het fonds. Bijzonder is dat … Lees verder

• The international Federation of Actors (FIA)

FNV KIEM is lid van de FIA, een organisatie waarin veel internationale vakbonden voor acteurs en dansers verenigd zijn. De Euro FIA (de Europese tak van de wereldomvattende federatie) vergadert twee maal per jaar over onderwerpen die relevant zijn voor de leden en waar op … Lees verder

• ACT

1. Wat is ACT? ACT is een beroepsvereniging voor acteurs. Het credo is ‘voor acteurs, door acteurs’. Ze doen het dus allemaal zelf. In 2009 is het Waldemar Torenstra gelukt een vereniging op te bouwen met een bestuur en ruim 600 leden. Dat is een enorme pr… Lees verder

Toon alle achtergronden

C3 werkt!

donderdag 21 maart 2013

Aanmelden Nieuwsbrief

Als acteur moet je er op het juiste moment staan, letterlijk en figuurlijk. Je moet je vaardigheden continu aanscherpen en je netwerk uitbreiden. De zakelijke kant laat je liever aan anderen over. FNV KIEM sluit cao’s en regelingen af voor gesubsidieerde gezelschappen. Maatwerk is hierbij het parool. Samen met acteurs zorgt de bond voor afspraken over salaris, vergoedingen, kinderopvang en séjour. Met FNV KIEM ben je zeker van je zaak!

/ Kiem Actueel

/ Kiem Overig